Pages

Thursday 1 December 2016

Tukar Jawapan=UBAH



..TUKAR JAWAPAN..UBAH
1. Asal:~ Aku takde duit nak berniaga.
Ubah: Sebab aku takde duit lah aku mesti berniaga.

2. Asal:~ Aku mana ada bakat berniaga.
Ubah: Aku mesti cari seseorang untuk belajar berniaga.

3. Asal:~ Keluarga aku mana ada berniaga.
 Ubah: Aku mesti jadi contoh kepada keluarga aku untuk berniaga.

4. Asal:~ Aku mana ada masa berniaga. Selalu sibuk.
Ubah: Aku mesti belajar urus masa. 24 jam cukup jika bijak uruskan masa.

5. Asal:~ Aku takut gagal, tak laku dan malu.
Ubah: Apa yang aku dapat jika aku takut & malu? Tak dapat apa pun. Buat & adjust je.

6.Asal:~ Aku takut sombong bila kaya.
Ubah: Ramai juga orang miskin yang sombong. Aku kaya aku tidak menyusahkan sesiapa. Aku boleh bantu orang yang memerlukan.

7.Asal:~ Aku banyak hutang.
Ubah: Sebab banyak hutang lah aku mesti berjaya dalam bisnes. Keuntungan bisnes boleh bayar hutang dengan lebih cepat.

8.Asal:~ Aku belum bersedia. Ilmu & pengalaman takde.
Ubah: Aku mesti bertindak sekarang. Ilmu & pengalaman pasti ada sepanjang aku berniaga.

9.Asal:~ Kalau aku kaya & berjaya, aku takut kahwin dua, tiga atau empat.
Ubah: Ramai juga orang miskin yang kahwin lebih dari satu. Aku mesti fokus untuk dalam bidang bisnes.

10.Asal:~ Bila masa sesuai untuk berniaga?
Ubah: Sekarang masa sesuai untuk bermula.

 Ya. Sekarang! Bukan esok. In Syaa ALLAH. Aamiin.

No comments:

Post a Comment

Advertising/ Feedback/ Promotion/ Opportunities/ Enquiries/Invitaion ?? Contact me at: anyati0907@gmail.com